Επίπλωση Βιβλιοπωλείου - Ανάλυση
Η επίπλωση του σύγχρονου βιβλιοπωλείου πρέπει να είναι διαδραστική με τον καταναλωτή. Ο "πελάτης" έχει μετατραπεί σε "επισκέπτης" και το Βιβλιοπωλείο αλλάζει μορφή, από ένα απλό κατάστημα σε χώρο χαλάρωσης, εκμάθησης και εύρεσης νέων ενδιαφερόντων.
Κάθε βιβλιοχαρτοπωλείο διαθέτει τεράστιο προϊόντικό κατάλογο, από τα λογοτεχνικά βιβλία και σχολικά μέχρι είδη γραφείου, δώρα ή σε πολλές περιπτώσεις ακόμα και μία μικρή συλλογή παιχνιδιών. Έτσι ο βασικότερος γνώμονας για την ανάλυση των χαρακτηριστικών της Επίπλωσης των Βιβλιοπωλείων δεν είναι άλλος από αυτή τη γκάμα προϊόντων που πρέπει να προβληθεί με το βέλτιστο τρόπο στα εκθετήρια, βιτρίνες, κεντρικά έπιπλα ή περιμετρικές ραφιέρες τοίχου.
Επίπλωση Τμήματος Λογοτεχνικού Βιβλίου
Το λογοτεχνικό βιβλίο "πουλάει" από το εξώφυλλο το οποίο μαζί με το όνομα του συγγραφέα αποτελεί το μεγαλύτερο κομμάτι της διαφήμισης. Τα εξώφυλλα είναι σε πολλές περιπτώσεις μικρά έργα ζωγραφικής με στόχο να τραβήξει το μάτι του πελάτη.
Έτσι, όσο περισσότερα βιβλία λογοτεχνίας βρίσκονται σε ανφάς προβολή τόσο πιο πιθανό είναι να προσελκύσει το ενδιαφέρον του πελάτη. Χρειάζονται κεκλιμένα ράφια στο ύψος του ματιού για να "πέφτει" στο οπτικό πεδίο του πελάτη απλά και μόνο καθώς περιφέρεται εντός του καταστήματος.
Στον κεντρικό χώρο του Τμήματος Λογοτεχνικού και εκπαιδευτικού ή πανεπιστημιακού βιβλίου γεμίζουμε το χώρο με πάγκους και τραπέζια με ύψος 75εκ έτσι ώστε να εκθέσουμε ξαπλωτά όσο το δυνατόν περισσότερα βιβλία. Δεν είναι δυνατόν να μπούν όλα σε επίτοιχο ράφι οπότε πρέπει να γίνει μέγιστη αξιοποίηση του κέντρου. Ύψος 75εκ για να μπορεί να φτάσει στο 85-90εκ με το προιόν μαζί χωρίς να ξεπερνάει το όριο που θα γίνει μη λειτουργικό προς τον επισκέπτη.
Στα βιβλιοπωλεία προτείνεται ο φωτισμός να μην είναι πολύ εντονος για να μη κουράζει τα μάτια του επισκέπτη ενώ προτείνεται οι λάμπες να είναι θερμού φωτισμού για να κάνει πιο "ζεστή" την ατμόσφαιρα. Ο ψυχρός φωτισμός - όπως θα συναντούσαμε σε ένα Κατάστημα Καλλυντικών - κουράζει τα μάτια όταν διαβάζουμε ενώ ο κίτρινος τα ξεκουράζει. Γι'αυτό όλες οι βιβλιοθήκες του κόσμου έχουν σχετικά χαμηλό σε ένταση κίτρινο φωτισμό.
Δείτε τα Έπιπλα Βιβλιοπωλείου του Καταλόγου μας!
Επίπλα Σχολικών Ειδών
Στο τμήμα των σχολικών επιβάλεται η χρήση κεντρικών επίπλων και επίτοιχων μονάδων με κάποιο σύστημα επίπλωσης που να επιτρέπει τη χρήση ρυθμιζόμενου ραφιού και γάντζων. Αυτό επιτρέπει να τοποθετηθούν όλα τα σχολικά είδη όπως γραφική ύλη, αξεσουάρ κτλ που έχουν διαφορετικές διαστάσεις και σχήματα.
Τα σχολικά βοηθήματα δεν χρειάζονται προβολή ανφάς γιατί σχεδόν πάντα ο γονιός ή ο μαθητής το ζητάει ονομαστικά επειδή του έχει προταθεί από το σχολείο/φροντιστήριο/καθηγητή του. Συνεπώς γίνεται προβολή στο πλάι, πάνω σε ράφια για οικονομία χώρου και κέρδος σε όγκο κωδικών.
Στην επίτοιχη επίπλωση του Τμήματος Σχολικών Ειδών, το τελικό ύψος πρέπει να προσέξουμε να είναι κοντά στο 250-270εκ έτσι ώστε να μπεί ένα ράφι κορυφής ή γάντζοι στο 220εκ. Σε αυτό προβάλλονται σχολικές τσάντες ή άλλα αντικείμενα σε κουτιά όπως παιχνίδια με μεγάλο όγκο.
Εκθετήρια, Βιτρίνες και Επίπλωση για Είδη Δώρου
Τα ακριβά είδη γραφείου όπως στυλό, πένες, σουμέν γραφείο, επιτραπέζια ημερολόγια και ρολόγια ή ακόμα και διακοσμητικές Υδρόγειοι επιβάλλεται να βρίσκονται εντός βιτρίνας. Ο κύριος λόγος είναι η προστασία του προιόντος όπου λόγω αξίας δεν πρέπει να δίνεται η εντύπωση στο πελάτη ότι ο καθένας το ακουμπάει και συνεπώς ενδεχομένως να έχουν προκλιθεί φθορές.
Συμπληρωματικά Είδη Τεχνολογίας
Η χρήση των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών από όλες της ηλικιακές κατηγορίες και επαγγάλματα επιβάλλει τον υπολογισμό ενός έστω μικρού τμήματος με είδη όπως μελάνια, τόνερς, χαρτιά εκτύπωσης, άδεια CD και DVD, USB στικάκια και άλλα. Ειδικά τα είδη αποθήκευσης όπως τα USB sticks έχουν συνήθως μικρή αξία και αποτελούν απαραίτητο αξεσουάρ για το μαθητή, φοιτητή και όλους τους επαγγελματίες για μεταφορά φωτογραφιών ή και άλλων αρχείων.
Το Ταμείο & Πάγκος Παραλαβής
Ο χώρος κοντά στη είσοδο ή το ταμείο του καταστήματος είναι ιδανικός για την τοποθέτηση οικονομικών επίπλων για την προβολή προιόντων σε προσφορά. Στη είσοδο θα είναι το πρώτο πράγμα που θα τραβήξει το μάτι του επισκέπτη ενώ στο ταμείο ενδεχομένως να δελεάσει όσο ο πελάτης περιμένει για την έκδοση της απόδειξης.
Τα ταμείο πρέπει να έχει χώρο για την τοποθέτηση μικρών σταντ με προιόντα εύκολης πώλησης όπως στυλό, μπρελόκ κλειδιών, αυτοκόλλητα.
Καθιστικό - Καφετέρια εντός του Βιβλιοπωλείου
Το σύγχρονο βιβλιοπωλείο -εκτός από κατάστημα πώλησης- λειτουργεί πλέον και σαν χώρος επικοινωνίας και ενημέρωσης. Από αυτήν την ανάγκη προκύπτει ένας χώρος εντός του καταστήματος με εμβαδόν έως 40 τετρ. μέτρα - ανάλογα φυσικά με το συνολικό εμβαδόν του βιβλιοχαρτοπωλείου - για την χαλάρωση του πελάτη, γρήγορη ανάγνωση κάποιου βιβλίου που τράβηξε την προσοχή του, αλλά και την διοργάνωση κοινωνινκών δραστηριοτήτων. Η κύρια χρήση του χώρου είναι ως Café - καθιστικό όπου ο επισκέπτης θα μπορεί να κάτσει και να διαλέξει με την ησυχία του τα βιβλία που τον ενδιαφέρουν.
Επιπλέον όμως θα μπορεί να λειτουργήσει σαν χώρος κοινωνικής συναναστροφής και παράλληλα ως μέσο διαφήμισης του καταστήματος όπως - για παράδειγμα - σε περίπτωση που ο βιβλιοπώλης προωθεί τη χρήση του χώρου σαν σημείο συνάντησης μελών της τοπικής κοινωνίας για διοργάνωση ημερίδων ή παρουσιάσεων βιβλίων ή και άλλων θεμάτων που μπορούν να λειτουργήσουν ως έμμεση διαφήμιση για το βιβλιοπωλείο. Τέλος, πολύ καλή διαφήμιση αποτελεί η διοργάνωση events με πρωταγωνιστές τα παιδιά και με θέμα π.χ. μία νεά συλλογή παιδικών βιβλίων ή παιχνιδιών ή και ακόμα μία επιμορφωτική ενημέρωση των παιδιών για κάποιο θέμα.