Τα Κεντρικά Έπιπλα Καταστημάτων και η Σημασία τους
Τα κεντρικά έπιπλα εχουν ιδιαίτερη αξία και για τον καταστηματάρχη – επιχειρηματία καθώς προσθέτουν εμπορική αξία στο κατάστημά του μέσω του συμπληρωματικού χώρου για δειγματισμό. Κατά την ενοικίαση ή αγορά ενός εμπορικού χώρου η αξία του ακινήτου καθορίζεται από την τοποθεσία και το εμβαδόν του χώρου. Έχοντας αυτά σα σταθερά κόστη, η βέλτιστη αξιοποίηση του καταστήματος – τρέχοντα μέτρα τοίχου αλλά και το συνολικό εμβαδόν – βοηθάει στην γρηγορότερη απόσβαση της επένδυσης και φυσικά σε αυξημένες πωλήσεις.
Συνεπώς ως πετυχημένη Μονάδα Κεντρικής Επίπλωσης χαρακτηρίζεται το έπιπλο που:
- Προβάλει σωστά τα προϊόντα και διευκολύνει τον δειγματισμό τους
- Επιτρέπει την εύκολη ροή των πελατών
- Και φυσικά έχει το σωστό κόστος πάντα σε σχέση με το προϊόν
Παράδειγμα #1 :: Η Κυκλική Γόνδολα με Τζάμια
Η γόνδολα που φαίνεται στο πλάι με στρογγυλό σχήμα με βάση διαμέτρου Φ90cm και διάτρητη κολόνα στο κέντρο με τρία (3) ράφια από διάφανο κρύσταλλο με πάχος 8mm αποτελεί το πιο διαδεδομένο έπιπλο προβολής προσφορών σε καταστήματα Καλλυντικών και Φαρμακεία. Παρόλο που δεν αποτελεί το οικονομικότερο έπιπλο της κατηγορίας προσφέρει πλεονεκτήματα που το φέρνουν στην πρώτη θέση προτίμησης.
Αρχικά η δυνατότητα ρύθμισης των ραφιών κατά ύψος επάνω στη μεταλλική διάτρητη κολόνα προσφέρει ευελιξία και μέγιστη εκμετάλλευση του χώρου σε σχέση πάντα το μέγεθος των προϊόντων. Επιπλέον το έπιπλο έχει ιδανικό μέγεθος έτσι ώστε να τοποθετηθεί κοντά στην είσοδο του καταστήματος ή ανάμεσα σε άλλο έπιπλο χωρίς να εμποδίζει τη ροή των επισκεπτών.
Στην περίπτωση τοποθέτησής του κοντά στην είσοδο για προβολή προϊόντων σε προσφορά ή νέα προϊόντα οι πελάτες μπορούν εύκολα να περάσουν ενώ έχοντας σα μοναδικό κάθετο στοιχείο τη μεταλλική κολόνα υπάρχει η σχετική διαπερατότητα έτσι ώστε να μην εμποδίζεται η οπτική στο εσωτερικό του καταστήματος. Τέλος, μεγάλο πλεονέκτημα του επίπλου είναι και η μεγάλη χωρητικότητά του όπου είναι σχεδόν ίση με οκτώ(8) ράφια με διάσταση Μ 60 Χ Π 30cm. (Εμβαδόν 1.45m2)
Παράδειγμα #2 :: Η Οβάλ Γυάλινη Ραφιέρα
Ομοίως, η οβάλ γόνδολα του καταλόγου (Διαστάσεις: Μ 170 Χ Π 90 Χ Υ130cm) αποτελεί την καλύτερη επιλογή για καταστήματα με μεγάλες ανάγκες για προβολή σε ράφι όπως σε καταστήματα καλλυντικών στο τμήμα προιόντων ευρείας κατανάλωσης.
Το έπιπλό με μία πρώτη ματιά ίσως φανεί μία ακριβή επένδυση αλλά αν λάβουμε υπόψιν τα τρία (3) βασικά πλεονεκτήματά του αμέσως χαρακτιρίζεται ως επένδυση που πολύ σύντομα μπορεί να αποσβέσει το κόστος:
1. Ρυθμιζόμενα καθ' ύψος ράφια από κρύσταλλο.
2. Διαμπερές σχεδιασμός που δεν εμποδίζει την οπτική του πελάτη από οποιαδήποτε πλευρά.
3. Μεγάλη χωρητικότητα σε προιόν καθώς το βάθρο και τα τρία (3) ράφια έχουν οφέλιμο εμβαδόν περισσότερο από 4 τετραγωνικά μέτρα - όσο δηλαδή δεκαπέντε (15) ράφια τοίχου!
Παράδειγμα #3 :: Το Κεντρικό Έπιπλο με 4 Όψεις SLAT
Κεντρικό έπιπλο με τέσσερις (4) πλευρές SLAT με βηματισμό ανά 10cm και πηχάκι αλουμινίου στο εσωτερικό του κάθε αρμού. Περιλαμβάνει δύο (2) μεσαίες πλάτες με διάσταση Μ 120 Χ Υ 120cm και δύο (2) πλαινές πλάτες με διάσταση Μ 60 Χ Υ 120cm. Αποτελεί ένα πολυχρηστικό έπιπλο με δυνατότητες να τοποθετηθεί σε όλα τα είδη καταστημάτων. Βασικό του πλεονέκτημα είναι η δυνατότητα προβολής σε τέσσερις (4) πλευρές καθώς και η μεγάλη χωρητικότητά του σε προιόν.
Οι δύο μικρές πλευρές προσφέρονται για προβολή σε μεταλλικούς γάντζους έτσι ώστε να μη κλείσουν μεγάλο μέρος από το νοητό διάδρομο του καταστήματος ή να μην πέφτουν τα προιόντα σε περίπτωση που μπει ράφι. Οι μεσαίες πλευρές μπορούν να δεχτούν ράφια καθώς το πίσω μέρος των μικρών πλατών λειτουργούν σα στόπ.
Το έπιπλο προτείνεται για καταστήματα με μεγάλη ποικιλία προιόντων σε μικρές συσκευασίες και πάράλληλα με μικρή σχετικά αξία όπως π.χ χάντρες, τουριστικά είδη, ψιλικά είδη και βιβλιοπωλεία.
Στις περιπτώσεις αυτές μπορεί να γίνει συνδυασμός ραφιών και γάντζων όπως στην περίπτωση καταστημάτων ψιλικών όπου στο άνω μέρος μπορούν να μπούν ζαχαρώδη σε σακουλάκια blister και στο κάτω μέρος μπισκότα ή αλλα σκακ σε συσκευασία επάνω στο ράφι. Το έπιπλο μπορεί επίσης να τοποθετηθεί σε καταστήματα DIY για προβολή μικροεργαλείων, βίδες και είδη συσκευσίας.